Diagnostické nástroje

Súbor systémových informácií

Snímka obrazovky (printscreen)

Záznam obrazovky s oknom programu

Súbor výpisu pádu

Súbor výpisu zatuhnutia

Process Monitor

Diagnostika inštalácie Zoner Studia


Aby sme dokázali lokalizovať a vyriešiť váš problém, môžeme vás požiadať o zaslanie niektorého z nasledujúcich.

Súbor systémových informácií

Jedná sa o diagnostický nástroj, ktorý obsahuje informácie o softvéri vášho počítača, hardvér, licenciu, obsahuje logovanie rôznych chýb a ďalšie. Vo väčšine prípadov je možné práve z tzv. sysinfa vyčítať, čo je za problém, prípadne kde problém hľadať a ako riešiť.

Sysinfo možno získať z:

  1. Prostredia programu:
    1. Otvorte Zoner Studio a kliknite na ikonu otáznika vpravo hore.
    2. Kliknite na Systémové informácie...
    3. Zvoľte, kam sa má súbor uložiť (tak, aby ste ho potom našli), a kliknite na Uložiť.
    4. Počkajte, kým sa súbor vytvorí, môže to trvať aj 20 sekúnd.
    5. Vygenerované ZonerStudio_SystemInfo.txt nám pošlite v prílohe emailu na podpora@zoner.sk.


  1. Prihlasovacieho dialógu:
    1. Spustite Zoner Studio na prihlasovací dialóg.
    2. Prepnite sa do inej aplikácie a späť – dvakrát použite klávesovú skratku Alt+Tab.
    3. Na prihlasovacom dialógu na nič neklikajte, len stlačte Ctrl+Shift+Alt+i.
    4. Zvoľte, kam sa má súbor uložiť (tak, aby ste ho potom našli), a kliknite na Uložiť.
    5. Počkajte, kým sa súbor vytvorí, môže to trvať aj 20 sekúnd.
    6. Vygenerované ZonerStudio_SystemInfo.txt nám pošlite v prílohe emailu na podpora@zoner.sk.

Aby sa tzv. sysinfo vytvorilo a odoslalo kompletné, nezatvárajte program a neprikladajte ho k emailu, pokiaľ sa automaticky neotvorí v aplikácii Poznámkový blok.

Snímka obrazovky (printscreen)

Vo väčšine prípadov vydá snímka obrazovky problému za tisíc slov. Je vhodné rozbaliť všetky postranné panely a zachytiť celé okno programu.

WIN + SHIFT + S – vytvorenie snímky obrazovky aplikácií Výstrižky.

Vložiť / CTRL+V – vytvorenú snímku obrazovky je možné priložiť k emailu bez nutnosti uloženia do počítača či vloženia do napr. .docx dokumentu.

Záznam obrazovky s oknom programu

Zachytenie problému na video je najlepší spôsob, ako nám problémovú situáciu popísať. K videu je možné pripojiť komentár. Je vhodné rozbaliť všetky postranné panely a zachytiť celé okno programu.

OBS Studio – odporúčaný nástroj na záznam obrazovky.

Súbor výpisu pádu

Pokiaľ vám program nečakane spadne, súbor výpisu pádu obsahuje výpis pamäte počítača v okamihu pádu. Automatické vytváranie výpisov je nutné povoliť:

  1. Ukončite program.
  2. Nainštalujte Zoner_EnableLocalDumps.reg.
  3. Spusťte program.
  4. Vyvolajte pád.
  5. Vygenerovaný súbor výpisu pádu z C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.
    • xxx = názov Windows účtu

Súbor výpisu pádu je kľúčový na určenie príčiny pádu aplikácie.

Súbor výpisu zatuhnutia

Súbor výpisu zatuhnutia obsahuje výpis pamäte počítača v okamihu zatuhnutia. Zatuhnutím rozumieme stav, kedy program nereaguje a zobrazuje sa informácia, že program Zoner Studio nezodpovedá. Výpis zatuhnutia získate tak, že v okamihu zatuhnutia vykonáte tento postup: 

  1. Otvorte Správcu úloh (CTRL+SHIFT+ESC), záložka Procesy.
  2. Pravým tlačidlom kliknite na Zoner Studio.
  3. Vyberte Vytvoriť súbor výpisu pamäte.
  4. Vygenerovaný výpis zatuhnutia z C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.
    • xxx = názov Windows účtu

Súbor výpisu zatuhnutia je kľúčový na určenie príčiny zatuhnutia aplikácie.

Process Monitor

Program Process Monitor používame predovšetkým, ak pri štarte alebo prevádzke Zoner Studia vznikajú z nezistených dôvodov dlhšie oneskorenia alebo iné problémy. Ide o aplikáciu v angličtine vyvinutú firmou Microsoft.

  1. Stiahnite Process Monitor.
  2. Reštartujte PC.
  3. Spustite aplikáciu Process Monitor pomocou súboru procmon.exe.
  4. V programe nasimulujte problémovú situáciu.
  5. V Process Monitore vypnite nahrávanie cez voľbu File – Capture Events (CTRL+E).
  6. Výpis uložte cez voľbu File – Save (CTRL+S).
    • Pri prvej voľbe vyberte All Events.
    • Vyberte iný adresár na uloženie výpisu v Path (voliteľné).
    • Voľbou OK výpis uložte.
  7. Vygenerovaný súbor Logfile.PML nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.

Process Monitor zaznamená všetky procesy na vašom zariadení. Je teda žiadúce, aby v okamihu zachytenia výpisu bežali, okrem nutných aplikácií, iba Process Monitor a Zoner Studio.

Diagnostika inštalácie Zoner Studia

Tento nástroj nám pomôže odhaliť dôvod neúspešnej inštalácie, pokiaľ odporúčané riešenia nezabrali.

  1. Stiahnite Zoner.Installer.Diagnostics.zip.
  2. Archív ZIP rozbaľte, napr. do novej zložky na Ploche.
  3. Spustite Zoner.Installer.Diagnostics.exe.
  4. Hneď ako okno programu zmizne, v priečinku sa objaví súbor info.log, ktorý nám zašlete na podpora@zoner.sk.

Toto nepomohlo? Napíšte nám… Napíšte nám…