Diagnostické nástroje
Snímka obrazovky (printscreen)
Záznam obrazovky s oknom programu
Diagnostika inštalácie Zoner Studia
Aby sme dokázali lokalizovať a vyriešiť váš problém, môžeme vás požiadať o zaslanie niektorého z nasledujúcich.
Súbor systémových informácií
Jedná sa o diagnostický nástroj, ktorý obsahuje informácie o softvéri vášho počítača, hardvér, licenciu, obsahuje logovanie rôznych chýb a ďalšie. Vo väčšine prípadov je možné práve z tzv. sysinfa vyčítať, čo je za problém, prípadne kde problém hľadať a ako riešiť.
Sysinfo možno získať z:
- Prostredia programu:
- Otvorte Zoner Studio a kliknite na ikonu otáznika vpravo hore.
- Kliknite na Systémové informácie...
- Zvoľte, kam sa má súbor uložiť (tak, aby ste ho potom našli), a kliknite na Uložiť.
- Počkajte, kým sa súbor vytvorí, môže to trvať aj 20 sekúnd.
- Vygenerované ZonerStudio_SystemInfo.txt nám pošlite v prílohe emailu na podpora@zoner.sk.
- Prihlasovacieho dialógu:
- Spustite Zoner Studio na prihlasovací dialóg.
- Prepnite sa do inej aplikácie a späť – dvakrát použite klávesovú skratku Alt+Tab.
- Na prihlasovacom dialógu na nič neklikajte, len stlačte Ctrl+Shift+Alt+i.
- Zvoľte, kam sa má súbor uložiť (tak, aby ste ho potom našli), a kliknite na Uložiť.
- Počkajte, kým sa súbor vytvorí, môže to trvať aj 20 sekúnd.
- Vygenerované ZonerStudio_SystemInfo.txt nám pošlite v prílohe emailu na podpora@zoner.sk.
Aby sa tzv. sysinfo vytvorilo a odoslalo kompletné, nezatvárajte program a neprikladajte ho k emailu, pokiaľ sa automaticky neotvorí v aplikácii Poznámkový blok.
Snímka obrazovky (printscreen)
Vo väčšine prípadov vydá snímka obrazovky problému za tisíc slov. Je vhodné rozbaliť všetky postranné panely a zachytiť celé okno programu.
WIN + SHIFT + S – vytvorenie snímky obrazovky aplikácií Výstrižky.
Vložiť / CTRL+V – vytvorenú snímku obrazovky je možné priložiť k emailu bez nutnosti uloženia do počítača či vloženia do napr. .docx dokumentu.
Záznam obrazovky s oknom programu
Zachytenie problému na video je najlepší spôsob, ako nám problémovú situáciu popísať. K videu je možné pripojiť komentár. Je vhodné rozbaliť všetky postranné panely a zachytiť celé okno programu.
OBS Studio – odporúčaný nástroj na záznam obrazovky.
Súbor výpisu pádu
Pokiaľ vám program nečakane spadne, súbor výpisu pádu obsahuje výpis pamäte počítača v okamihu pádu. Automatické vytváranie výpisov je nutné povoliť:
- Ukončite program.
- Nainštalujte Zoner_EnableLocalDumps.reg.
- Spusťte program.
- Vyvolajte pád.
- Vygenerovaný súbor výpisu pádu z C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.
- xxx = názov Windows účtu
Súbor výpisu pádu je kľúčový na určenie príčiny pádu aplikácie.
Súbor výpisu zatuhnutia
Súbor výpisu zatuhnutia obsahuje výpis pamäte počítača v okamihu zatuhnutia. Zatuhnutím rozumieme stav, kedy program nereaguje a zobrazuje sa informácia, že program Zoner Studio nezodpovedá. Výpis zatuhnutia získate tak, že v okamihu zatuhnutia vykonáte tento postup:
- Otvorte Správcu úloh (CTRL+SHIFT+ESC), záložka Procesy.
- Pravým tlačidlom kliknite na Zoner Studio.
- Vyberte Vytvoriť súbor výpisu pamäte.
- Vygenerovaný výpis zatuhnutia z C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.
- xxx = názov Windows účtu
Súbor výpisu zatuhnutia je kľúčový na určenie príčiny zatuhnutia aplikácie.
Process Monitor
Program Process Monitor používame predovšetkým, ak pri štarte alebo prevádzke Zoner Studia vznikajú z nezistených dôvodov dlhšie oneskorenia alebo iné problémy. Ide o aplikáciu v angličtine vyvinutú firmou Microsoft.
- Stiahnite Process Monitor.
- Reštartujte PC.
- Spustite aplikáciu Process Monitor pomocou súboru procmon.exe.
- V programe nasimulujte problémovú situáciu.
- V Process Monitore vypnite nahrávanie cez voľbu File – Capture Events (CTRL+E).
- Výpis uložte cez voľbu File – Save (CTRL+S).
- Pri prvej voľbe vyberte All Events.
- Vyberte iný adresár na uloženie výpisu v Path (voliteľné).
- Voľbou OK výpis uložte.
- Vygenerovaný súbor Logfile.PML nám pošlite v archíve ZIP cez úschovňu na podpora@zoner.sk.
Process Monitor zaznamená všetky procesy na vašom zariadení. Je teda žiadúce, aby v okamihu zachytenia výpisu bežali, okrem nutných aplikácií, iba Process Monitor a Zoner Studio.
Diagnostika inštalácie Zoner Studia
Tento nástroj nám pomôže odhaliť dôvod neúspešnej inštalácie, pokiaľ odporúčané riešenia nezabrali.
- Stiahnite Zoner.Installer.Diagnostics.zip.
- Archív ZIP rozbaľte, napr. do novej zložky na Ploche.
- Spustite Zoner.Installer.Diagnostics.exe.
- Hneď ako okno programu zmizne, v priečinku sa objaví súbor info.log, ktorý nám zašlete na podpora@zoner.sk.