FAQs – často kladené technické dotazy

Ako vyriešiť neúspešnú inštaláciu, ktorá končí chybou?

Zoner Studio sa samovoľne vypína/padá, čo mám robiť?

Zoner Studio neodpovedá/zatuháva, čo mám robiť?

Čo mám robiť, keď mi program nefunguje správne?

Program sa nedá nainštalovať, pretože nepochádza z Microsoft Store. Čo mám robiť?

Kedy budete natívne podporovať môj fotoaparát/objektív?

Prečo RAW z môjho fotoaparátu nie je možné otvoriť vo Vyvolať/Editore?

Ako fotke zmeniť DPI?

Ako pridám do programu nový font?

Ako môžem zmeniť správanie kolieska myši?

Po použití hromadného premenovania mi zmizli fotky. Prečo?

Vyvíjate verziu programu pre ARM procesory?


Ako vyriešiť neúspešnú inštaláciu, ktorá končí chybou?

Riešenie vašej chyby inštalácie je k dispozícii online cez voľbu Zobraziť online pomocníka v okne s chybou.


Riešenie inštalačných chýb nájdete tu: Nedokončená inštalácia? Tu nájdete riešenie!

Zoner Studio sa samovoľne vypína/padá, čo mám robiť?

Príčinu pádu programu sa vo väčšine prípadov podarí objasniť pomocou:

  • súboru systémových informácií programu Zoner Studio,
  • popisu situácie, kedy k pádu dochádza,
  • súboru výpisu pamäte PC pri páde (skomprimujte ho do ZIP),
  • konkrétneho súboru, na ktorom program padá (ak k pádu dochádza na konkrétnom súbore), vrátane prípadných .xmp a .data-zps súborov.

Vzhľadom na veľkosť, súbory pošlite napr. cez úschovňu na podpora@zoner.sk.

Zoner Studio neodpovedá/zatuháva, čo mám robiť?

Pri zatuhnutí program nereaguje, môže sa objaviť chybové hlásenie Program neodpovedá a celé okno programu môže zošednúť. Príčinu zatuhnutia programu sa vo väčšine prípadov podarí objasniť pomocou:

Čo mám robiť, keď mi program nefunguje správne?

Ak sa vám zdá, že vám niečo nefunguje tak, ako má, skúste opravnú inštaláciu alebo reinštaláciu vašim MSI inštalačným súborom (podľa typu vašej licencie). Pokiaľ sa problém nevyriešil, pošlite nám prosím:

Vzhľadom na veľkosť pošlite napr. cez úschovňu na podpora@zoner.sk.

Program sa nedá nainštalovať, pretože nepochádza z Microsoft Store. Čo mám robiť?

Táto situácia môže nastať z dvoch dôvodov:

  1. Používate Windows 11 v režime S, ktorý kvôli zabezpečeniu a výkonu,  umožňuje spúšťať aplikácie iba z Microsoft Store. Ak chcete nainštalovať aplikáciu, ktorá nie je k dispozícii v Microsoft Store, budete sa musieť prepnúť mimo režim S. 
  1. V operačnom systéme máte nastavené, aby sa aplikácie inštalovali iba z Microsoft Store.

Kedy budete natívne podporovať môj fotoaparát/objektív?

Ak váš fotoaparát nepodporujeme natívne, môže to znamenať, že sa nám ho nedarí získať. Pokiaľ nám môžete fotoaparát približne na týždeň poskytnúť, výrazne tak pomôžete jeho natívnej podpore v Zoner Studiu. Pre aktuálne informácie mrknite tu: Natívna podpora fotoaparátov a objektívov.

Pre viac informácií o zapožičaní vášho foťáka pre zaistenie natívnej podpory nás prosím kontaktujte na podpora@zoner.sk.

Prečo RAW z môjho fotoaparátu nemožno otvoriť vo Vyvolať / Editore?

Ak váš fotoaparát nie je na zozname natívne podporovaných, bude potrebné nainštalovať Adobe DNG Converter. Viac informácií nájdete tu: Natívna podpora fotoaparátov a objektívov.

Pokiaľ váš fotoaparát na zozname je a aj napriek tomu nie je možné RAWy vo Vyvolať či Editore otvoriť, pošlite nám pár vzorových súborov cez úschovňu na podpora@zoner.sk.

Ako fotke zmeniť DPI?

Naše odporúčanie je upravovať fotky v pôvodnom rozlíšení. DPI sa najčastejšie používa ako informácia pri tlači a aj pri tlači ju berte iba ako informáciu o tom, ako kvalitne bude fotka vytlačená. Fotky a DPI.

Ako pridám do programu nový font?

Zoner Studio pracuje s fontami operačného systému Windows. Bude teda stačiť nainštalovať nový font do Windows a následne sa objaví v Zoner Studiu, pozri Pridanie písma.

Ako sa dá zmeniť správanie kolieska myši?

V Náhľade je možné koliesko myši používať na prechod medzi obrázkami alebo zmenu mierky aktuálneho obrázku.

Koliesko myši v predvolenom nastavení mení hodnoty parametrov nad posuvníkmi, čo je možné zmeniť v dialógu Možnosti | Všeobecné voľbou Používať otáčanie kolieskom myši na zmenu hodnoty ovládacích prvkov.

Po použití hromadného premenovania mi zmizli fotky. Prečo?

Táto situácia nastane, pokiaľ používateľ nesleduje odporúčanie programu a nedopatrením nastaví nevhodné nastavenia hromadného premenovania. Konkrétne ide o nevhodnú zmenu obsahu poľa Prípona.

Pole Prípona rozhoduje o formáte súboru. Napríklad, pokiaľ ide o súbor formátu JPG, prípona je JPG. Najčastejšie sa stáva, že používateľ do poľa Prípona vloží formátovací reťazec pre počítadlo {C}.

Na obrázku nižšie je uvedené, ako nastavenie nemá vyzerať.

Pokiaľ sa do pole Prípona dostane počítadlo, znamená to, že výsledné fotografie budú mať miesto správnej súborovej prípony čísla, napr.: Dovolenka.1, Dovolenka.2, Dovolenka.3.

Pre nápravu situácie postupujte takto:

  1. V dialógu Možnosti (Ctrl+M) | Zobrazenie zvoľte možnosť Zobraziť všetky súbory. Vďaka tomu uvidíte v programe aj súbory s neplatným formátom.
  2. V dialógu Možnosti (Ctrl+M) | Filtre zvoľte možnosť Povoliť hromadné premenovanie všetkých typov súborov. Vďaka tomu budete môcť aplikovať na neplatné súbory hromadné premenovanie.
  3. Vyhľadajte súbory, ktoré chcete premenovať, a všetky ich označte.
  4. Otvorte hromadné premenovanie.
  5. Zmeňte hodnotu {C} v poli Prípona na "jpg" (alebo na pôvodný formát súborov).
  6. Hodnotu {C} vložte do poľa Meno súboru (takže celý obsah tohto poľa bude napr.: Dovolenka{C}).
  7. Potvrďte premenovanie a nechajte ho prebehnúť. Súbory by sa mali obnoviť.

Výsledkom budú súbory so správnym menom a súborovou príponou: Dovolenka1.jpg, Dovolenka2.jpg, atď.

Pokiaľ si v rámci hromadného premenovania neprajete robiť konverziu na iný formát (napr. z JPG na PNG), tak v poli Prípona vždy nechajte hodnotu {E}.

Vyvíjate verziu programu pre ARM procesory?

V súčasnosti nie je k dispozícii špeciálna verzia pre ARM procesory. Zoner Studio na zariadeniach s ARM procesormi priebežne testujeme a funguje bez problémov.

Toto nepomohlo? Napíšte nám… Napíšte nám…