Zoner Studio a internetové pripojenie

Inštalácia a aktualizácia

Prihlásenie a overenie licencie

Funkcie vyžadujúce pripojenie k internetu

Nedá sa pripojiť k internetu

Prečo sa musím pri každom spustení programu prihlasovať?

Nie sú k dispozícii informácie o odvolaní certifikátu zabezpečenia tohto servera


Inštalácia a aktualizácia

Stiahnutie inštalačného súboru aj inštalácia vyžaduje pripojenie k internetu. Podľa zvoleného jazyka programu sa stiahne iba vybraná lokalizácia, čím sa minimalizuje veľkosť inštalačného balíčka (nesťahujú sa všetky lokalizácie).

Bez pripojenia k internetu nie je možné overiť dostupné aktualizácie a nainštalovať ich.

Prihlásenie a overenie licencie

Pri prvom spustení je nutné sa prihlásiť na overenie platnosti licencie. Platnosť licencie sa uloží do registrov operačného systému a pokiaľ sa používateľ z programu neodhlási, je možné do výročia licencie program spúšťať bez internetového pripojenia. Pre bežné funkcie správy a úpravy fotiek online byť nemusíte.

V prípade predĺženia licencie bude nutné umožniť programu pripojenie k internetu pre overenie novej platnosti licencie.

Bez overenia novej platnosti licencie sa program riadi údajmi z registrov a hlási neplatnú licenciu, aj keď je licencia predĺžená.

Funkcie vyžadujúce pripojenie k internetu

Nasledujúce funkcie bez pripojenia k internetu nebudú k dispozícii.

  • Zonerama galéria,
  • objednanie fotopredmetov z modulu Tlač,
  • Zoner Photo Cloud,
  • iCloud, OneDrive, Google Drive, DropBox,
  • zdieľanie fotografií e-mailom a na sociálne siete,
  • kontaktovanie technickej podpory.

Nedá sa pripojiť k internetu


Pokiaľ je váš počítač pripojený k internetu a aj napriek tomu sa vám v Zoner Studiu zobrazí upozornenie, že sa nedá pripojiť k internetu, niečo na vašom počítači aktívne program od pripojenia k internetu blokuje.

  1. Reštartujte počítač.
  2. Nastavte v antivírusovom či antimalwarovom programe výnimku pre Zoner Studio a dočasne ho deaktivujte. (Ide o programy ako AVG, Avast, Premium Security, Norton, Avira, McAfee, BitDefender, Windows Defender, Velcro, apod.)
  3. Dočasne deaktivujte Firewall, firemní Firewall, proxy server a VPN.
  4. Ak to nepomôže, nájdite súbor s názvom „hosts“ v priečinku C:\Windows\System32\drivers\etc.
    1. Otvorte ho ako Správca podľa tohto návodu.
    2. Vymažte všetky riadky, ktoré obsahujú „zoner“ (např. 0.0.0.0 account.zoner.com).
    3. Uložte a restartujte počítač.

Kontaktujte nás prosím na e-mailovej adrese podpora@zoner.sk a priložte nižšie uvedené súbory, ktoré nájdete v adresári C:\ProgramData\Zoner\:

  • Zoner.Installer.Log.txt,
  • všetky súbory s príponou .gz,
  • súbor systémových informácií. 

Zložka ProgramData býva v predvolenom stave operačného systému je skrytá a pre vstup do nej je najskôr nutné povoliť zobrazovanie skrytých položiek v počítači.

Prečo sa musím pri každom spustení programu prihlasovať?

Ak používate MSI inštaláciu trvalej licencie, najskôr skúste zo svojho Zoner účtu stiahnuť nový inštalátor. V konfigurátore inštalačného súboru sa uistite, že pri možnosti Povoliť automatické odhlásenie používateľa pri ukončení programu máte zvolené Nie.

Pokiaľ to nepomohlo, alebo ak používate bežnú EXE inštaláciu, pravdepodobne niečo priebežne premazáva registre vášho počítača, do ktorých si Zoner Studio ukladá informácie o prihlásenom Zoner účte a platnosti licencie. Bude sa jednať o nejaký program určený na čistenie počítačov, napr. CCleaner, Avast Cleanup, Avg TuneUp, Avast Premium Security apod.

Situáciu vyriešite nastavením výnimky pre Zoner Studio v čistiacich a antivírusových programoch na vašom počítači.

Nie sú k dispozícii informácie o odvolaní certifikátu zabezpečenia tohto servera

Túto výstrahu zabezpečenia spôsobuje antivírusový program alebo program na čistenie počítača, napr. CCleaner, Avast Cleanup, AVG TuneUp, Avast Premium Security apod.

Situáciu vyriešite nastavením výnimky pre Zoner Studio v čistiacich a antivírusových programoch na vašom počítači.

Pokiaľ sa situáciu nedarí vyriešiť, kontaktujte nás na podpora@zoner.sk a priložte súbor systémových informácií (ak je to možné).

Toto nepomohlo? Napíšte nám… Napíšte nám…