FAQs – často kladené otázky ohľadom galérie Zonerama

Neprišiel mi e-mail s aktivačným kódom. Čo mám robiť?

Nemôžem sa prihlásiť. Čo mám robiť?

Ako si zmením prihlasovací e-mail a prístupové heslo?

Chcel by som zmeniť adresu svojej Zoneramy napr. na novacik.zonerama.com. Ako mám postupovať?

Je galéria Zonerama prístupná z mobilného telefónu či tabletu?

Existuje mobilná aplikácia Zoneramy?

Môžem Zoneramu využiť na zálohu svojich fotografií?

Dá sa na Zonerame vytvárať zložitejšiu súborovú štruktúru?

Dá sa nahrať ďalšie súbory do už existujúceho albumu?

Páči sa mi fotka iného používateľa, ako ho môžem kontaktovať?

Je možné komentovať snímky ostatných používateľov?

Iný používateľ umiestnil do albumu fotku, na ktorej som ja, a nepáči sa mi to. Čo mám robiť?

Prečo sa môj album nezobrazil v sekcii Preskúmať | Najnovšie albumy?

Je možné obsah Zoneramy nejak prehľadávať?

Sú fotografie počas nahrávania na Zoneramu nejak pozmenené?


Neprišiel mi e-mail s aktivačným kódom. Čo mám robiť?

Pokiaľ vám neprišiel e-mail s aktivačným kódom, postupujte, prosím, takto:

  1. Počkajte pár minút. Niektoré e-mailových klienty, ako napr. Outlook, majú drobné oneskorenie v doručení správy.
  2. Starostlivo skontrolujte zložky ako Hromadná pošta, Spam alebo Sociálne siete. Je možné, že e-mail skončil práve tu.
  3. Pokiaľ ste si istí, že e-mail naozaj nedorazil, zopakujte registráciu a my vám zašleme nový odkaz.
  4. Pokiaľ vám odkaz na aktiváciu opakovane nedorazil, skontrolujte, prosím, či nemáte aktivovaný nejaký filter, ktorý by mohol správy mazať.
  5. Pokiaľ napriek tomu odkaz nedorazil, kontaktujte nás na e-mailovej adrese podpora@zoner.sk.

Nemôžem sa prihlásiť. Čo mám robiť?

Pokiaľ sa nemôžete k svojmu Zoner účtu prihlásiť, postupujte takto:

  1. Skontrolujte, či zadávate správny prihlasovací e-mail.
  2. Ak je e-mailová adresa správna, skontrolujte, či nemáte zapnutý CAPS LOCK alebo vypnutú numerickú klávesnicu a opakujte prihlásenie.
  3. Pokiaľ sa vám stále nedarí prihlásiť sa, najskôr zadávate zlé heslo. Kliknite teda na voľbu Zabudli ste heslo? a nechajte si zaslať odkaz, pomocou ktorého svoje heslo zmeníte. Zaslaný odkaz otvorte a nastavte si nové heslo, ktoré budete používať. Zmenu hesla potvrďte.
  4. Teraz sa skúste prihlásiť s novým heslom.

Ako si zmením prihlasovací e-mail a prístupové heslo?

Prihláste sa do svojho profilu na Zonerame. Vpravo hore kliknite na svoj profilový obrázok (ak ste ho ešte nenastavili sami, uvidíte sivý avatar) a vyberte Nastavenie Zoner účtu. Otvorí sa vám webová stránka Zoner účtu (zoner.cz/account). V hornej modrej lište stránky kliknite na Nastavenie. Dostanete sa do nastavenia účtu, kde môžete zmeniť heslo či používaný e-mail.

Chcel by som zmeniť adresu svojej Zoneramy napr. na novacik.zonerama.com. Ako mám postupovať?

Prihláste sa do svojho profilu na Zonerame. Hore uprostred vidíte svoj profilový obrázok, meno svojej galérie a jej adresu. Potom, čo podržíte kurzor myši nad adresou svojej galérie, objaví sa vedľa nej ikona ceruzky, tj. Zmeniť. Kliknite na ňu a do bieleho poľa môžete ľubovoľne doplniť požadovanú URL adresu svojich stránok na Zonerame (v tomto prípade napíšete do poľa pred „.zonerama.com“ slovo „novacik“). Zmenu adresy uložte.

Vulgárne výrazy v mene galérie nie sú povolené. V určitých prípadoch však k použitiu vulgárneho výrazu môže dôjsť náhodou, ako by tomu bolo napríklad pri mene galérie "LukasSlovak". Táto kombinácia znakov obsahuje anglický vulgárny výraz "ass". V týchto prípadoch sa obráťte na tím podpory na e-mailovej adrese podpora@zoner.sk.

Je galéria Zonerama prístupná z mobilného telefónu či tabletu?

Áno, galéria je prístupná z bežného mobilného prehliadača na všetkých rozšírených mobilných operačných systémoch. Rovnako tak je možné z mobilného telefónu nahrávať fotografie a videá na www.zonerama.com.

Existuje mobilná aplikácia Zoneramy?

Nie, aplikácia pre Android ani pre iOS neexistuje. Zoneramu je možné na mobile používať iba cez mobilný webový prehliadač.

Môžem Zoneramu využiť na zálohu svojich fotografií?

Zonerama nie je určená na zálohovanie fotografií užívateľov. Na tieto účely je možné využiť napr. Zoner Photo Cloud.

Prečítajte si viac o službe Zoner Photo Cloud.

Dá sa na Zonerame vytvárať zložitejšiu súborovú štruktúru?

Nie, Zonerama je iba jednoduchá webová galéria so zameraním na jednoduché a prehľadné zdieľanie albumov – na hlavnej lište je možné vytvárať zložky, napr. Verejné albumy a tieto zložky môžu obsahovať iba jednotlivé albumy, albumy potom obsahujú fotografie. Iné členenie nie je možné.

Dá sa nahrať ďalšie súbory do existujúceho albumu?

Áno. Stačí sa prihlásiť do účtu, otvoriť konkrétny album a kliknúť na modré tlačidlo Nahrať hore. Takto sa nevytvorí nový album, fotky sa nahrajú do aktuálne otvoreného albumu.

Páči sa mi fotka iného používateľa, ako ho môžem kontaktovať?

Autorovi môžete dať najavo, že sa vám jeho fotka páči, kliknutím vpravo dole na modré tlačidlo Obľúbiť. Používateľom, ktorí v Nastavení Zonerama povolili zobrazenie kontaktného formulára, je možné správu odoslať cez ikonku obálky na úvodnej strane profilu. Z albumu je voľba Kontaktovať používateľa dostupná cez Ďalšie možnosti v dolnej lište.

Je možné komentovať snímky ostatných používateľov?

Komentovať fotku priamo na Zonerame nie je možné. Môžete však fotku zdieľať na sociálnych sieťach a na Zonerame môžete vyjadriť, že sa vám páči pomocou modrého tlačidla Obľúbiť.

Iný používateľ umiestnil do albumu fotku, na ktorej som ja, a nepáči sa mi to. Čo mám robiť?

Pokiaľ je to možné, kontaktujte daného používateľa a požiadajte ho o stiahnutie fotografie. Pokiaľ na používateľa nemáte kontakt, obráťte sa prosím na nás na e-mailovej adrese podpora@zoner.sk. Podpora vašu žiadosť sprostredkuje používateľovi.

Prečo sa môj album nezobrazil v sekcii Preskúmať | Najnovšie albumy?

Sekcia Najnovšie albumy sa aktualizuje iba raz za deň, teda albumy sa v nej zobrazujú s oneskorením. Albumy, ktoré obsahujú menej ako 10 fotiek, sa ale v sekcii nezobrazujú vôbec, aby sa zamedzilo tomu, že sekcia bude preplnená spamom.

Dá sa obsah Zoneramy nejak prehľadávať?

Kliknite na tlačidlo Preskúmať hore uprostred. V tejto sekcii sa nachádza vyhľadávacie pole, ktoré umožňuje nájsť konkrétnych používateľov alebo verejné albumy.

Vyhľadávanie konkrétnych albumov alebo fotografií v rámci vášho používateľského účtu bohužiaľ nie je možné.

Sú fotografie počas nahrávania na Zoneramu nejak pozmenené?

Snímky vo farebnom priestore sRGB služba Zonerama nijako neupravuje. Súbory sa uložia, ako sú, a zachová sa tak ich pôvodné rozlíšenie, EXIF aj ďalšie metadáta ako napríklad GPS súradnice alebo farebné značky. Fotografie v inom farebnom priestore (napr. Adobe RGB) nie sú z mnohých dôvodov vhodné na prezentáciu. Zonerama ich uloženie nepodporuje a prevádza ich do priestoru sRGB. Dochádza tak k opätovnému uloženiu fotografie a súvisiacim dôsledkom, ako je zmena veľkosti súboru.

U videa dochádza vždy k optimalizácii dátového toku.

Toto nepomohlo? Napíšte nám… Napíšte nám…